W trakcie ostatniej sesji Rady Miasta Świdnik, odbywającej się czwartek (27.01), radni opowiedzieli się pozytywnie w sprawie przygotowania uchwały, mającej na celu ustalenie zasad i warunków umieszczania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Regulacjom mają podlegać również ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
- Przygotowujemy przepisy, ale przed nami jeszcze konsultacje społeczne, sprawy nie ułatwia tez covid- mówił w trakcie sesji wiceburmistrz Marcin Dmowski. - Co prawda były już spotkania z przedsiębiorcami w tej sprawie, jednak nie były one tak liczne, a teraz chcielibyśmy z tą ustawą trafić do wszystkich przedsiębiorców i wyciągnąć wspólny mianownik w tej sprawie - podkreślał.
Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały, problem jest dostrzegany szczególnie na drodze wjazdowej do miasta od strony Lublina począwszy od al. Jana Pawła II w kierunku centrum al. Lotników Polskich. Natomiast śródmieście posiada obszary o zwiększonym poziomie chaosu reklamowego w rejonie placu Konstytucji 3 Maja i ul. Niepodległości oraz rejonie skrzyżowań ul. Kosynierów z al. Armii Krajowej, a także ul. Racławickiej z al. Lotników Polskich.
W trakcie czwartkowej sesji 20 radnych opowiedziało się za przygotowaniem uchwały, od głosu wstrzymał się radny Maciej Kantor.
Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?