Urząd Miasta Świdnik zmieni swoją dotychczasową siedzibę

Urząd Miasta Świdnik zmieni swoją dotychczasową siedzibę (© sxc.hu)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Urząd Miasta Świdnik chce zmienić swoją siedzibę. Z blaszanego budynku władze miasta planują przenieść do budynku dawnego gimnazjum nr 2. - W końcu przestaniemy wstydzić się budynku naszego urzędu i nie będziemy musieli w zimie pracować w kurtkach - mówią urzędnicy ze Świdnika.

– Chcemy zmienić swoją siedzibę z kilku powodów – mówi Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika. Budynek w którym obecnie znajduje się świdnicki ratusz to relikt przeszłości. - Jego konstrukcja jest prymitywna, bo blaszana. W lecie jest tak gorąco, że aż trudno wytrzymać. A w zimie dochodzi do sytuacji ekstremalnych, że urzędnicy muszą pracować w paltach - opowiada. Innym powodem dla którego magistrat chce zmienić swoją siedzibę są problemy lokalowe. W obecnym budynku urzędnicy już się nie mieszczą.

Chodzi też o prestiż. Obecna siedziba nie dodaje splendoru władzom Świdnika. – Wielokrotnie jesteśmy pytani przez delegacje, które odwiedzają nas, dlaczego w takim budynku mieścimy się – przyznają świdniccy samorządowcy.

Władze miasta chcą urządzić sobie nową siedzibę w dawnym gimnazjum nr 2. Urzędnicy ogłosili już przetarg na adaptację szkoły na siedzibę magistratu. Oferty otworzą w przyszłym tygodniu.

– Budynek zostanie gruntownie wyremontowany i przystosowany do siedziby urzędu miasta. Zagospodarowany zostanie też teren wokół obiektu – zapowiada Magdalena Kurowska z Urzędu Miasta Świdnik. Aby zyskać większą powierzchnię lokalową do szkoły zostanie dobudowane jedno piętro, a sala gimnastyczna zamieni się w salę posiedzeń Rady Miasta. Prace mają zakończyć się w listopadzie przyszłego roku.

Tymczasem w środę radni wyrazili zgodę na zaciągniecie przez burmistrza długoterminowej pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na adaptację budynku gimnazjum.
∨ Czytaj dalej

Chodzi o 1,6 mln zł. Z Funduszu Ochrony Środowiska Świdnik otrzymał też 800 tys. bezzwrotnej dotacji. Według kosztorysu inwestorskiego utworzenie nowej siedziby dla świdnickich urzędników pochłonie 12 mln zł.

- Jeśli wszystko poszłoby zgodnie z naszym harmonogramem to do nowego lokalu przeprowadzimy się na przełomie roku 2014/2015 – zapowiada Andrzej Radek.



Czytaj Kronikę policyjną Lubelszczyzny
Czytaj nasz luźny serwis - Z przymrużeniem oka


Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez POLSKAPRESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

mieszkaniec swidnika (gość)

Bravo Andrzej Radek! To jest najpilniejsza i najwazniejsza inwestycja w mieście!
Juz urzednicy nie mieszcza sie w starym urzedzie a maja byc zatrudnieni nowi.
Swidnik zmierza w dobrym kierunku pod mądrymi rzadami.